MENTORÁLÁS 1.

Az egyéni foglalkozások általános célja egy tehetséges növendék fejlesztése volt. A kiválasztás szempontja nem csak a növendék tehetsége volt, hanem az a készség is, hogy vállalja a külön foglalkozásokon való pontos megjelenést. Ehhez figyelembe kellett venni a növendék támogató családi hátterét.

Az iskolai heti két tanóra kevésnek bizonyult, a gyermekben ettől sokkal több lehetőséget láttam, mindig úgy éreztem, hogy sok mindent meg tudnék még tanítani neki, ha több idő lenne idő rá.  

A mentorálás során célul tűztem ki a gitárjáték alapvető technikai elemeinek, a differenciált pengetésnek valamint a helyes fogástechnikának a fejlesztését. A két kéz pontos, összehangolt mozgásának tovább fejlesztése is a célok között szerepelt. Ennek érdekében sok technikai gyakorlat, etűd, skála megtanulására került sor.

A kotta nélküli tanulás is sokat fejlődött, mert volt idő a memorizálás különféle módszerinek kipróbálására. (részenként, vagy inkább egyben, vizuálisan, a kottaképet megjegyezve, vagy hallás után, mire gondolunk közben stb.)

A zenei kifejező készség javítása érdekében sokat dolgoztunk a dinamikailag árnyalt, kifejező játékmód elsajátításán. Megbeszéltük, milyen hangulatú a darab, milyen érzelmeket kelt, mit fejezhet ki. Mivel a növendék alapvetően jó kedélyű és kifejezetten jó humorú, a vidám, könnyedebb darabokat kedvelte, ezért többször tanultunk lassú, szomorúbb műveket. Ezek karakterét is megérezte, a foglalkozások vége felé már szívesebben játszotta.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA