PÁLYAORIENTÁCIÓ 2.

Dolmány Mária drámapedagógus 8. osztályos pályaválasztás előtt álló növendékeinknek tartott foglalkozást, amely beszélgetéssel indult. Az előadó megkérdezte a gyerekeket, mit is jelent a pályaorientáció, milyen művészeti pályákat ismernek, és milyen foglalkozást választanának. Elgondolkoztató volt, hogy a művészeti iskolába járók töredéke jelölt meg művészettel kapcsolatos életpályát, sokkal inkább preferálták a gyakorlatiasabb – belsőépítész, kommunikációval kapcsolatos, cukrász – foglalkozásokat. Tény, hogy ezek a szakmák mind kreativitást igényelnek, amelyhez a zenei tanulmányok mindenképpen segítséget jelentenek.

A foglalkozás további részében érdekes módon két kézzel, de jobb kézzel a mellette ülő társa kezét fogva rajzoltatta Dolmány Mária a résztvevőket. A két kéz függetlenítése mellett cél volt az együttműködés is. Ezt követően önálló rajzzal fejezték ki gondolataikat a tanulók.

Befejezésül arra a kérdésre, hogy mit tennének legszívesebben, ha egy hónapig nem kellene iskolába járniuk, érdekes beszélgetés bontakozott ki. Szabadidejét szinte mindenki a választott szakmájához hasonló foglalatoskodással töltené.

Szalai Rozália: „Érdekesnek tartottam a foglalkozást, de az előző jobban tetszett.”

Szabó András: „Nekem azért tetszett, mert még ilyen hosszan és komolyan nem gondoltam végig mi szeretnék lenni. Ebben feltétlenül segítséget nyújtott ebben ez e foglalkozás.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA