DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK 1.

A „Képzés pedagógusoknak differenciáló pedagógiai módszerekről” program előadásának témája a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek beilleszkedésének segítése a tanulási folyamatokban, a közösségi életben. Különös tekintettel az életkörülményeik és a családi hátterük meghatározására, valamint az esetleges tanulási és szociális problémáik feltárására.

Definiálásra kerültek a lehetséges problémák és azok fokozatai.

A előadó szakember a drámapedagógiai módszerek, és általában a művészeti nevelés jótékony hatását emelte ki a fent nevezett problémák lehetséges megoldásaként a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esetében is.

Mindezt gyakorlati példákkal alátámasztva mutatta be saját tapasztalati alapján. Egy konkrét példát is láthattunk, melyben a főszereplő egy mozgássérült és dadogó fiú volt, aki csak kerekes székben tudott közlekedni, de a versmondó és színjátszó táborok hatására pár év alatt annyit javult az állapota, hogy már el tudja hagyni a kerekes széket, és önállóan tud mozogni, azóta főiskolára jár.

Kollégáimmal hasznosnak, gondolatébresztőnek tartottuk az előadást, melyet a mindennapi pedagógiai munkánk során is tudunk hasznosítani.